MY PASSION

MY PASSION

Friday, April 15, 2011

Episod Tumpang Simpati

cinta ini banyak pengertiannya.......... tapi bagi aku cinta itu adalah kawan sejati. setiap apa yang kita lakukan itu biarlah sejujurnya kerna dalam persahabatn perlu kejujuran masing2. tanpa kejujuran, hidup akan mudah dimainkan insan2 yang tiada pedoman. sebab itu janganlah kita tertarik pada seseorang dengan rupa paras.tertariklah kepada org yg mampu buat kita tersenyum sentiasa. trsenyum dengan budi bicaranya, tutur bahasanya, layanannya, kematangannya.

hemmm . . . sebut pasai cinta2 ni, ada sorang kawan aku ni , brader s (bukan nama sebenar) dia terlepas peluang dalam cinta, dalam erti lain, terlepas peluang untuk menyayangi n disayangi. dia ada mengeluh kat aku,
 " apa lah nasib aku, xkan x da gadis sukakan aku? kalau aku suka gadis pun , mereka sukakan  aku ke?" hemmmm... sampai begitu dia bicara... aku bertanya, " kau xpernah jatuh hati ke sblom ni?" aku tahu dari sudut muka kecewa beliau, dia sedia untuk berkongsi ..." pernah .. .  aku hampir nak wish 3 words  time tu , kawan!" perghhh dia hampir meluahkan ayat keramat kepada gadis trsebut, tapi kenapa 'hampir'? "
"so apa jadi,sempat x, hebat lah hang,aku bangga kita jadi kawan hehe" aku berceloteh lagi
" hemmmm. . . malam tu befday dia, aku sengaja tunggu detik 12 mlam  nak ucap ayat hikmat tu(konon2nya nak kasi suprise la kat dia)..dah lama kot aku tunggu masa ni, sejak 3 tahun tu brader!!! baru skang aku ada berani, terukkan aku . ." kawan aku bicara lagi.
"ha pas tu? , sweet gila ah hampa dua noh haha" aku sempat begurau
" nak aku sebut balik ke dialog2 malam tu? ok lah disebabkan hang kawan baik aku aku gitawu lah skit,

 " hi, sya rasa xperlulah sya rahsiakan lagi, dah lama sya nk bagitawu something kat awk sbnrnya, ye la sejak kita kwan dari skolah xpenah pun saya ada request kat awk kan, tapi mlm ni sya ada request. sya nak jwapan dari awk, saudari D(bkan nama btoi pun) sya nak jadi penjaga di hati awak , si penjaga hati yang setia, si penjaga hati yang jujur, si penjaga haty yang mahu ucap I L . . ." kawan aku tiba2 ja stop mcm cd  rosak

" hoh kok ngapa kamu brenti ?crita tengah best ni siot..."
" . . . diamlah bagero(bahasa japan mean budus)!! . . nak sambung la ni, xsempat aku nak habiskan ayat tadi,, dia jwab . . .
{maaf lah wak, sya dah ada penjaga haty sya, awak lambat! awak tawu x sya dah lama tunggu awak sbnrnya! tapi awk . . .awk biar sya merana menunggu awk! xkan la sya nak take move first, naty awk ckp sya mcm perigi cari baldi maaf, hope awk dapat jadi penjaga hati kepda org lain, bukan saya . .bye2}

" . . . . ." aku terpaku dengan ayat terakhir.
" setelah 5 tahun berlalu, hang buat air mata aku mengalir semula kawan, "

bicara kami berhenti disitu dan diam membisu mcm batu . . .
                                                            .       .      .                     
*edited dialog by aku. thank Bro.S for sharing

p/s: kpd kwan aku ni, aku harap hang jgn la tunggu dia lagi..trima la hakikat, kwan.
 bukalah pintu haty kau tu kat org lain yang sentiasa nak tembusinya . . .kau xnak ke  ada seseorg disamping untuk buat kau senyum selalu macm dulu? kepada saudari D harap anda bahgia. ok kwan, naty ada masa kita lepak lagi k .salam.

No comments: