MY PASSION

MY PASSION

Sunday, June 23, 2013

Episod Expedisi Pendakian Gunung Stong 3.0

Assalamualikum.
Yosh!

Yehuuuu, kita sambung lagi cerita pasal pengembaraan aku ker Gunung Stong walaupun episod ke 3.0 ini tertangguh sudah lama, aku mintak maaf kerna sejak kebelakangan ini aku sibuk sikit dengan kerja sekolah dan test yang banyak. Baru sekarang ada sedikit masa kelapangan. 

Alrite kali ni kita berbicara pasal air terjun Gunung Stong yang menjadi kebanggaan. Memang aku akui air terjun disini cantik dan menawan hati. Sudah jatuh hati dengan alam maa.. 

 Air gunung yang bersih dan sejuk ini umpama anda minum air sejuk dari peti ais.. sejuk ooo, Rasa mineral sejati


hati2, air kat kawasan ni dalam bak hang...dalam air tu plak ada batu besar, silap2 boleh sedut masuk kebawah batu tu, mintak simpang


 Ha ini best, kalau korang perasan ada tujuh telaga kecik kat atas air terjun ni. that is why namanya air terjun telaga 7 puteri... some kind of that. 

One of Telaga Tujuh Puteri, dalam sangat lubang ni, takot pun ada... takot tenggelam terus :) 

 The most beautiful waterfall i have seen throughout ma life.. terpegun aku dengan ciptaanNya


Teka saya yang mana satu?


 Cantik kan aliran air terjun ini 

Jadi selepas mandi manda, kami teruskan lagi ndakian ke puncak Gunung Stong,Pelbaai halangan dan cabaran terpaksa ddihadapi antaranya ialah, trek yg licin, 2 3 kali jugak aku nak tergolek, sumber air terhad..dan sebagainya 

 Pria - pria hebat, bersemangat gunung haha 

 Kami terpaksa rehatkan badan buang 10 -20 minit untuk restrore energy yg sudah susut kaw2.... udara tetap segar dan nyaman 


Makan tengahari di atas puncak memberi satu pengalaman baru kepada aku dan crew expedisi yg lain 


*Beberapa photo sempat di tangkap 

Jadi dengan lengkapnya dengan episod terakhir ini maka selesai lah laporan Expedisi Pendakian Gunung Stong. Apa yg aku dapat dari ekpedisi ini ialah alam semula jadi harus dijaga supaya anak generasi kita dapat merasa ketenangan yg masih sempat ada ni. jangan lupa juga semua ini adalah kebesaran yg Maha Esa. Aku berasa sangat kerdil bila dipuncak dan melihat permandangan alam yang indah2.

p/s: minggu depan aku exam untuk sem 2 :) good luck para sahabat. selamat berperang dengan kertas exam. YOSH! 

No comments: