MY PASSION

MY PASSION

Monday, September 3, 2012

Episod ayuh kita fikir sejenak . . .

Assalamualaikum readers. . .(ADA READER KER NI HAHAH)

ok post kali ni tak la heavy mane pun, just nak kongsi sikit apa yg aku rasa dapat share....ok episod kali ni aku nak ajak hampa semua fikir sejenak apa yg disekiling kita ni,,,, malas nak tulis banyak jom baca...

1)  Jadi lah pengguna berhemah di jalan raya, ok ni salah satu gambar yg aku sempat snap dalam keta tempoh hari raya aritu.. banyak lagi gambar salahguna dari pengguna jalan raya tapi yg ni paling gangster aku rasa haha...hampa rasa muatan lori ni dah overload lom? ayuh fikir sejenak  apa kesannya  . . .?


2) ok gambar kedua yg aku dapat snap ni dari kedai cyber cafe berhampiran rumah aku. apa yg menariknya dalam kedai cc ni ialah pada dinding ada sedikit nota tegas yg owner kedai letak. ak rasa tindakan owner kedai ni bagus dan prihatin terhadap gejala sosial sekarang...jom tengok !
korang dapat baca tak? meh aku tulis balik ayt dia : 
" BERKAPEL TIDAK DIBENARKAN DUDUK SEKALI KECUALI SUDAH BERSUAMI ISTERI !!!!!!! KALAU TAK PUN AMBIL KERUSI DUDUK BERASINGAN~~~" 

3) ok gambar seterusnya ni teruk! ada satu hari tu aku lepak ngn mmber aku kat kedai makan. tiba2 mamat ni ajar aku cara hisap  benda tak elok haha,, teruk btol mmber ako ni, ok aku ada sound dia ..dia ckp benda ni just syok2 ja...ayuh kita fikir sejenak . hati2 ketika berkawan jgn smpai kita terikut perkara keji mereka. nasihat lah mereka :)


4)  gambar seterusnya ni pasal org yg sukar langgar peraturan walaupun papan tanda dah pun di depan mata dowang, gambar ni aku amik kat salah satu pejabat kerajaan ...aku pun tak tau apa masalah org kita ni, selalu ja nak buat apa yg orang larang..sebagai contoh korang tengok la sendiri.. ayuh fikir sejenak, mengapa kita perlu bigini? !?

"DILRANG LETAK MOTOSIKAL"

5) ok next, gambar ni ak amik kat taman dekat rumah aku...apa la salah tuan rumah ni sampai dinding rumah dia jadi sasaran vandal. kesian ja aku tengok.  budak2 ni ada bakat seni  sebenarnya cuma tak reti kat mana tempat sepatutnya diluahkan !! ayuh fikir sejenak, kalau jadi kat rumah anda bagaimana?

ok cukup lah tu setakat ni aku paparkan 5 gambar dulu. letih bhai ari ni, apapun ayuh kita fikir sejenak, kalau orang lain boleh berubah mengapa kita tidak??? 

p/s: saya prihatin anda pula bagaimana? ( ayat dari sinar.fm )

8 comments:

hanna said...

yang no 5 tu rasanya lau buat kat dinding rumah aku cam style lak..hee..

Unknown said...

hahaha haah kalau lawa x pa..kalau x lawa? huhu

Anonymous said...

kerja hotel kt taiping erk??

hanna said...

kena buat yg lawa la..lau x lawa sapa nak..

Unknown said...

hoho naty ak suh bdak vandal ni pi umah nak hhuhu

Unknown said...

Anonymous eh tak2.... sungai petani jerp :)

kacang said...

nice post..=)

fazillatul najla said...
This comment has been removed by the author.