MY PASSION

MY PASSION

Friday, October 28, 2011

Episod Tarikan Baru Alor Setar ")

Keindahan lampu yang bergemerlapan di bandar I-City, Shah Alam memang menjadi sebutan ramai. pelbagai warna lapu menghiasi bandar tersebut. menyedari konsep pengcahayaan kian mendapat sambutan , pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) mengambil inisiatif mewujudkan suasana yang hampir sama di bandar Alor Setar. Dengar citer, idea asal untuk hidupkan suasana malam bandar Alor Setar sempena sambutan hari Keputeraan Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah yang ke brapa tah? ha ke 83! 

Lokasinya amat strategik terletak di Medan Bandar di tengah pusat bandarraya alor setar. tempat dia pun menarik, ia dikelilingi bangunan bersejarah macam Balai Seni , Blai Nobat, Menara Jam Besar, dan Masjid Zahir.bangunan2 ni membuatkan lagi cantik pemandanganya :) 

Aku setuju sangat la benda lelampu macam ni ada kat setiap bandar..sebab family yg lepas mkan or shopping boleh siar2 dibawah lampu2 neon yg cantik ni hilangkan kepenatan. Kepada rakyat jelapag padi yg belum berpeluang jejak kai ke I-City Shah Alam( terbesar) marilah kita reramai bersantai bersama family di "Mini I-City" sambil menghayati keindahan cahaya pokok lampu yang menyinari bandar A.S di malam minggu :)

Untuk ke mini i- city ni . pengunjung luar jelapang padi (Kedah la) boleh menggunakan lebuh raya utara selatan dan exit kat tol Plaza Tol  Alor Setar Selatan dan terus ke Bandar Alor Setar.

p/s: dari pandangan jauh nampak mcm pokok gula2 kapas...sedap dimakan hahahaha

2 comments:

Unknown said...

adoy..bawu twu..ni tak sabar2 nak g ni..hik3

Unknown said...

ahhahaha actuall sy pn baru tau taun lepas...jom kita :)