MY PASSION

MY PASSION

Thursday, January 30, 2014

Episod 10 Jenis Orang Di Gym (part 1)

Assalamualaikum,

Minggu ni aku nak celoteh skit pasal 10 jenis orang yang boleh kita lihat di gym. Gym merupakan tempat dimana kita buang peluh dengan menggunakan apparatus yg disediakan. Selalunya kaum adam lah yang selalunya memonopoli tempat ni tapi sekarang ni gadis pun dah makin ramai turun gym. 

Selalunya waktu malam menjadi pilihan ahli gym sebab waktu petang sibuk dengan kerja. Aku pi kadang2 ja, kadang2 tu hujung minggu ja. Yuran gym mahal beb, gua tak mampu macam lu! So sepanjang aku dok pi gym aku dapat la perati perangai ahli2 gym ni, macam perangai ada. jom kita tengok 10 jenis orang di pusat gym.


1) Orang lama yang tunjuk hebat pada budak muda
Selalunya golongan ini datang sekadar sembang lebat dengan tahu serba sebi. Kononnya mereka tahu segalanya dalam hal gym. Geng muda2 layan jer. Otai katakan.



2) Ahli gym yang terlalu obses
Golongan yang macam ni pulak semua produk  yang dijual di gym dia sapu. Aksesori yang diguna pakai jugak branded. Dalam beg sentiasa ada suplement. Sanggup berbelanja besar untuk kasi badan nampak cantik. Orang ada duit, biar la dia nak beli apa pun.

3) Newbie Super Noob
Ha golongan ni plak jenis yang kadang2 datang gym, (macam aku). Nak guna apparatus pun tak reti, buat malu jer. Orang yang jenis ni dah la salah teknik tapi tak reti nak mintak sifu ajarkan. Belagak hebat. Ingat, setiap apparatus yang digunakan harus digunakan dengan cara yang betul. Baru nampak keberkesanannya.



4) Berborak Ketika Exercise.
Geng ni pulak jenis tak reti nak beza apa tu kedai kopi dan gym. Nak borak politik ke apa ker pegi mamak la. Gym ni tempat mandi peluh. Golongan ni jugak suka sembang kuat dari lagu yang dipasang di gym. Sabo jerla!

5) Orang Yang Kuat Berpeluh
Seriusly, berhati2 dengan orang yang macam ni.  Mau taknya baru 5 minit guna apparatus dah basah lencun alat gym tu. Lepas dia guna, kau sanggup nak pegang? So pada bro jenis duduk pun berpeluh, better bawak tower sendiri ke gym. Mungkn orang lain tak tegur, sebab takut lu makan hati nanti. Bro2 gym pun berhati perut tak macam lu.


Alrite setakat tu ja kot aku terangkan 5 jenis orang yang boleh kita tengok di gym. Lagi lima aku sambung next entry minggu depan. Stay tuned der~


p/s: Bahagian lemak paling degil nak hilangkan....belly fat. Degil sungguh!

No comments: