MY PASSION

MY PASSION

Friday, November 22, 2013

Episod Berucap

Assalamualaikum,

Isnin ni aku merupakan orang ke-4 untuk berucap dihadapan kelas dalam kelas Organization Communication, tajuk yang aku pilih kali ni ialah Uniqueness of Silat in Term Of Its Movements, Costumes And Also Musical Instruments. Macam menarik kan? 

Ok sejujurnya aku  ni bukan jenis suka berucap di khalayak ramai, buat bising dalam kelas tu tahu lah dan aku jugak bukanlah org yang pandai ber'public speaking'. Tapi apakan daya ianya wajib bagi setiap pelajar. 



Text and slide semua dah siap,cuma masalahnya ialah nak hafal tu... bukan main banyak pulak aku nak kena hafal. Itulah sapa suruh buat text panjang2 kan, padan muka sendiri. Tapi tak mengapa aku ambil cabaran ni, yer la bukan selalu pun nak berucap depan orang kan, lagi pun depan kawan2 sendiri jer nih, apa la sangat kan, (heh cakap besar plak)

ok nah aku kasi sikit conclusion pasal speech aku nanti, 
"As a conclusion, silat performances are accepted as cultural entertainment by society, especially in Malay traditional ceremonies. Watching such performance helps to take us back to the past era of Hang Tuah and Hang Jebat. I hope that silat associations such as Silat Cekak Hanafi and others will continue to promote the skills as well as the artistic values of silat especially among teenagers. After all, i want to remind the main point again,  silat is very unique because of its movements, costumes and musical instruments. Thank you."

p/s: suka hafal introduction dan conclusion dahulu, sebab pendek heh heh heh~ 

No comments: