MY PASSION

MY PASSION

Friday, June 15, 2012

Episod 22 cara kenali lelaki gentleman part 2!

      Yosh kembali bersua kembali! sejak kebelakangan ni gua sebok sikit maklumla cari nafkah sikit untuk hidup.. minggu ni aku nak habiskan 11 lagi tips cara kenali lelaki gentleman. Kepada gadis2 yg nak kenali lelaki mcm ni apa lagi ditunggu ayuh , kepada kaum adam lak..boleh jadikan ia sebagai starting point untuk berubah menjadikan anda lebih gentleman der!!!  SELAMAT MEMBACA DAN BERAMAL

12) Lelaki gentleman akan gosok giginya 2 kali sehari pagi dan malam :)
13) Kalau lepak bersama gadis2, lelaki macam ni tak akan hisap rokok depan mereka malah akan beredar jauh sedikit kalau nak hisap jugak. (mujur aku bukan smoker :)

14) kalau namapak anda membawa barang yg banyak (maklum la baru balik shopping) lelaki ini akan segera menghulurkan bantuan kepada anda :) (kan untung)

15) Lelaki gentleman tidak perlu diajar keran mereka tahu bila masanya wanita merajuk dan bila masa pula untuk di pujuk ( gila gentleman lah !)

16) Yang ni best! lelaki gentleman bila nampak gadis seksi atau menjolok mata lalu depan mereka , dia tidak akan sorak atapun memandang , malah  akan tenang sahaja :)

17) Lelaki budiman mcm ni tidak akan mengungkit kisah lama pasangannya bila ada pertelingkahan berlaku . malah dia akn cuba mencari cara penyelesaina yg baik :)

18) Jika anda menyuruh lelaki budiman tolong bayarkan bila atau saman. Dia tidak akan mengabil duit lebih itu malah akan pulangkan kembali kepada anda :) (baiknya bro ni beb )

19) walaupun lelaki ini bersendirian di rumah , dia tidak sama sekali akan meneguk air dari botol  malah akan mencari gelas untuk disisi :) (sopan brader ni)

20) bila berada di tandas awam ataupun di rumah sendiri, lelaki mcam ni akan pam tandas sehingga bersih selepas menggunakannya . ( sungguh budiman beb!) 

21) Lelaki budiman ini juga tidak akan menyerah kerja tumah 100% kepada wifey tersayang malah sisuami akan membantu bersama menyiapkan kerja rumah ( mcm ni baru keluarga bahagia der )

22) Apabila ada gathering dengan rakan2, lelaki jenis ini tidak akan show off didepan gadis untuk menarik perhatian malah dia akan cool shaja dan tenang. ( mcm aku hahaha wekk )

OK! Setel sudah 22  tips kenali lelaki gentleman, sebenarnya banyak lagi cara yg anda boleh  kenali lelaki mcm ni,  malah ada buku lagi tu . Kepada kaum yg sama dengan aku tu,dengan ada nya tips mcm ni sedikit sebanyak dapat la kita menjadi lelaki yg sedap mata dipandang masyarakat :)  

p/s : TIPS TAMBAHAN DARI AKU ~ 
23) Lelaki gentleman kalau ada masalah dia akn ckp mcm ni " Rilex..InsyaAllah ada jalannya" 

4 comments:

Anonymous said...

memang gentleman.... :)
kalau hidup ni seindah apa yang dibayangkan, pasti semua orang akan merasa bahagia....

Unknown said...

hehe haah betol2...

Anonymous said...

ada lagi ka orang yg mcm tu???

Unknown said...

hoho dah rare dah skang ni huhuuh