MY PASSION

MY PASSION

Monday, April 2, 2012

Episod kerjaya

ya aku dah tamat pengajian sudaah...selama 3 tahun di pertaruhkan di PuncakAlam.
kini aku dah boleh dipanggil penganggur sepenuh masa...Namun aku x amik langkah lama untuk berada dirumah shaja.

aku kerja sambilan di sebuah hotel dekat jer ngan town Sungai Petani sebgai receptionist .nama hotel D'VISTA (hah ni free marketing ni, bos kena blanja aku huhu)
dah nak dekat sebln aku keja disitu . errrrr keja dia tak teruk sgt...ak hanyaa perlu check in guess n check out guess ...sambil itu kena wat booking jgak.tu jek kejanya hahaha....makan tayah isau sebab 100% aku mkn mkanan hotel hahaha tu yg best .... makin besar la perut aku ni..'

tapi satu jer tak best pasal keja ni....keja ikut shift huhuhu malas tol la nak keja shift malam...ngantok beb....
ha mujur bos aku baik, dia kasi kami on9 di kaunter dengan ska hati dengan menggunakan free wifi hotel yayyyyy!!! haahah apa lagi , downloadd la keje nya ..tapi keja kena buat juga yerr


aku baru perasan, dalam2 ramai receptionist kebanyakannya dari kaum hawa...kaum adam kurangg huhuhu apa agaknya punca trsebut? tah ak pn tak tau...


disini ada beberapa tips untuk anda jadi receptionist yg owsemm huhu:
1) penampilan kena lah jaga:)

2)senyuman kena ramai:)
3) kena ramah mesra ngan semua :)
4)kena tahu map satu malaysia (kdg2 anda terasa seperti kerja sbgai kaunter prtanyaan bagi org sesat )
5) sonetime anda perlu jadi "plastik" heheh tu jek
kena jawab pelbagai jenis panggilan pun ...

p/s: pada mulanya aku nak mintak housekeeping kema2 bilik gitu...sebab aku suka keja bergerak2 ni, kasi kua peluh skit huhu tapi x mengapalah dah rezeki kan:)



7 comments:

Anonymous said...

keja jgn x keja.... jgn ZzZzZzZ...dah no...hehehe

Anonymous said...

keja no...jgn ZzZzZ

Unknown said...

yer2..keja2 hehehe thnx:)

Anonymous said...

suka tips yg no.5...kena jd plastik untuk hadap makcik2 yg plastik...tiap2 hari kena recycle..haihh...dh keja nk wat cmna kan..

Unknown said...

hahahaha haah memag betol punnn....layan je la... huhuhu

hanna said...

owhh..ni yg buat aku nak gi mlawat ni..haha

Unknown said...

hahah aku dah berenti laa baru ja berenti