MY PASSION

MY PASSION

Tuesday, January 24, 2012

Episod Sungai Petani banyakk traffic light???

Baru2 ni aku ada baca satu post grup pesbuk, grup tu dari org kedah..kalau hampa faham apa yg ditulis  dalam grup tu, sudi la like ....
Mai-nak-boh-penampaq-sedaih
satu post tu tajuk dia begini....
aku SETUJU sangat2...aku pun xtau kenapa banyak sgt traffic light dalam sungai petani ni...mungkin banyak simpang ,mungkin? tapi bagus la ada banyak traffic light sebab? dapat kurangkan kemalangan kan2...tapi kalau dah 2 minit gerak pastu berenti , gerak 2 minit pastu berenti sapa xley tahan woiii haha....dah la nak tunggu lama, sunburn la naty ....

* Fakta bila aku di traffic light :

1) kalau aku naik moto kan, bila berenti di traffic light di waktu tengah panas....aku akan pusingkan tangan aku mengadap belah putih (supine position)  pastu letak atas riba , pehal plak dah tu? hehehe aku xmau jadi gelap laaaa haha...(bad or gud idea?) nak cuba ler tuuuu..heh heh heh

2) Aku selalu pikir, org buat traffic light salah, xbuat traffic light pun salah! abih sapa yg betui?

3) Tiap2 petang time kemuncak , kesian tengok abg2 polis trafik dok jemur tengah panas kawal lalu lintas kat jam besar tu. KITA ? sedap2 dok maki dia dalam aircond keta sebab beri laluan lambat.SUNGGUH X BERSYUKUR kan?

4) Time kat traffic light la ada masa skit nak tengok bangunan kedai sekeliling, sebelom ni xda ler nak tengok sebab aku memang bawak lelaju... kadang2 bila berenti ada jugak sedikit masa untuk usha gadis kat sebelah haha

5) kalau korang pasan, kat traffic light la paling banyak puntung rokok bersepah ! aku pun taktau kenapa kat situ tempat buang puntung rokok haha

6) Aku rasa hebat bila main cilok2 dengan kereta sebab nak berebut duduk di lane depan hahaha ( sekali tu penah terkena side mirror keta org lain, buat buduss jer) 

7) Langgar lampu merah ni biasa la bila bermotor ni...tapi awas kena tengok dulu depan belakang, takot dikejar pakcik pepolis plak naty hahaha

8) Aku paling meluat bila motor mampuih kat traffic light...damnn! rasa tebal muka gila. tapi bila kena kat org lain aku gelak dalam hati...haha teruk

9) Sehebat mana mat motor dijalan raya, bila turunnya hujan , tewas jugak. kena berenti bawah jambatan sebab x bawak baju hujan..(ada jer yang redah semacm je)

10) hampa tau dak, 9 fakta kat atas ni penah x jadi pada diri anda? kalau penah...it's normal as a rider hahah

p/s: apapun aku dok kutuk2 SP ni, tempat tu la aku membesaq sampai 21 tahun ni....i'm proud wif my hometown beb!...tempat aku kenal erti berdikari:)

No comments: